Att lära för livet

Education is the most powerful way to change the world – Nelson Mandela

Clown och en mall

Lämna en kommentar

Dagen började på bästa sätt med att eleverna kom till skolan. För vad är en skola utan elever? Tom, tråkig, innehållslös och livlös. Det ekar och är ödsligt. Nu var de i alla fall där, alla okända, som jag var så nyfiken på. Det vankades clowner och glass på skolgården och stämningen var på topp.

  
Presentation för alla klasser och arbete med att märka digital utrustning följde. Idag har jag också arbetat fram en mall för problemlösning som jag ska testa med mina elever. Med all säkerhet behöver idén anpassas, finslipas och revideras när den väl är i arbete men här är hur jag tänker. Fyrfältare med video och bilder kan göras på iPad i appen Pic Collage. Gör ett collage med bilder som vanligt och lägg sedan till en video från youtube. Jag tänker använda det i matten så här.

  

Kommentera

