Att lära för livet

Education is the most powerful way to change the world – Nelson Mandela

Nytt jobb, nu är det på riktigt!

Lämna en kommentar

Jag hoppade. Jag vågade språnget att lämna tryggheten i det jag känner till och prova det jag vill, men inte vet så mycket om. Jag började på en ny skola idag. Nja, en nygammal. Jag jobbade här under två år 2006-2009. Så en del av personalen känner jag, men det är inte många av dem som jag ska jobba nära nu. Så – nya kollegor, gamla kollegor, och chefer som jag känner väl och litar på. En kul och spännande blandning.

Idag har vi träffats, diskuterat lokal arbetplan, lekt, skrattat och njutit god mat och service här på kick-offen. En flygande start som bådar gott för framtiden. Visst har jag tänkt tanken idag, att det hade varit lättare att vara kvar i det gamla. Men även där hade många kollegor varit nya, en del elever också, det är så i dessa områden med mycket in- och utflyttningar.

Jag märker att jag har svårt att uttrycka vad jag känner. Kanske jag inte riktigt vet ännu eller har bestämt mig. Det finns bra saker jag tar med mig från idag och något lite som skaver. Som livet är mest helt enkelt. Som jag är. Så nu ska jag sova för att orka en ny dag i morgon. Jag vågade fast jag inte tordes, och det, det är modigt.

Så här sammanfattde mitt arbetslag kapitlet om arbetssätt i skolans lokala arbetsplan.

IMG_7996

Mina kompetenser och arbetssätt passar in här, min önskan att kunna arbeta med genrepedagogik, IKT och matematik får plats att utvecklas här. Det är en härlig känsla.

Kommentera

