Att lära för livet

Education is the most powerful way to change the world – Nelson Mandela

Summering #sommarlov

Lämna en kommentar

Sommarlovet är slut om mindre än en vecka. Har jag vilat mig ordentligt? Har jag gjort det jag ville? Har jag laddat batterierna? Är jag redo och sugen på att börja på en ny arbetsplats? Svaren varierar så klart.

Ja, jag har vilat. Vi hade en magiskt bra bilsemester i Berlin och Kroatien, min man och jag. Där fick jag också ladda batterierna. Givetvis kunde jag ha läst ännu fler böcker på min lista för jag vet att i höst blir det inte varken ork eller tid för att läsa skönlitteratur. Så det är bara att ställa in sig på att nästa bok läses på jullovet. Jag har gjort nästan allt jag ville. Jag var i Almedalen och var mycket nöjd med den vistelsen. Jag har ställt in resan till VM för islandshästar eftersom min mamma skadat sig och behöver min hjälp. Det är tråkigt men nödvändigt. Jag har INTE skrivit klart den bok jag hoppades kunna släppa i höst. Det retar mig, samtidigt som jag har behövt att inte tänka skola. Boken är på gång och ska bli klar, men när är oklart. Det kommer så klart att handla om matematikundervisning på lågstadiet, med inriktning på genrepedagogik och IKT. Era frågor är viktiga så har ni några så bara överös mig, det kan bli den inspiration jag behöver för att komma igång igen. Jag raderade twitterappen i telefonen men den ska in igen nu så fråga på där eller på min facebooksida Susanne Jönsson Pedagog.

Så till den sista frågan – är jag redo och sugen? Så klart jag är. Dalhemsskolan, här kommer jag igen. Men nya galna idéer, en massa erfarenhet och en önskan att göra skillnad för varenda unge tillsammans med er som redan är där. Så nu laddar jag upp!

 

cell-29674_640

Kommentera

