Att lära för livet

Education is the most powerful way to change the world – Nelson Mandela

#Almedalen #skolvåren #dagenföre

Lämna en kommentar

Vi lämnade ett regnigt och grått Skåne, jag och min man för att tillbringa drygt en vecka i Visby. Under brinnande Almedalsvecka kommer jag hit för att försöka göra skillnad, säga något positivt om skolan till alla jag möter och på så sätt göra det jag kan. Min man är med och inte ett dugg skolintresserad. Som tur är finns det något för alla här och om han inte vill vara i den gryta Visby innerstad förvandlas till kan han alltid ge sig ut och fotografera som är hans stora intresse.

Men idag när vi anlände (lördag) är det fortfarande deagen före och hela staden håller andan. Vädret är strålande vackert, rosorma blommar och verkar helt ovetande om vad som ska hända. Precis som alla vi andra. För inte blir det så kul att möta nya människor om man redan bestämt sig för hur det ska bli? Vi promenerar gata upp och gata ner, bokstavligen för det är stora nivåskillnader i vackra Visby. Glass, mat, fotostopp och samtal mellan mig och min man… ljuvligare kan knappt livet vara. Men som sagt, det är dagen före! Vi bor på hotell och har det gott. Spänningen stiger…..

kapitelhusgarden

Kommentera

