Att lära för livet

Education is the most powerful way to change the world – Nelson Mandela

Vägen till framgång

Lämna en kommentar

Nu har jag gjort analysen på varför och hur jag kunde lyckas så bra med elevernas resultat i matematik under våren. Det jag kommit fram till var att jag gjorde en omfattande analys av elevernas resultat före jul.

IMG_0525

Resultatsammanställning december och juni

Då genomförde jag två av de 4 tester som jag är ålagd att göra på vårterminen. Analysen resulterade i två planeringar som jag arbetat med i klassen. Förutom detta har vi givetvis färdighetstränat på addition och subtraktion i talområdet 0-20 med NOMP.se, matteportalen.se, mattemastaren.se och med några få papper. Eleverna har fått välja eftersom olika gränssnitt och övningsmetoder passar olika elever. Här kommer de planeringar jag arbetat med.

Area – hur stor yta

https://skolbanken.unikum.net/unikum/skolbanken/planering/2283205089

Talen 0-20

https://skolbanken.unikum.net/unikum/skolbanken/planering/2077213850

Kommentera

