Att lära för livet

Education is the most powerful way to change the world – Nelson Mandela

Mötets kraft @ninkri

Lämna en kommentar

När jag kört huvudet i väggen. När alla strategier jag har har misslyckats. När jag har slut på idéer. När arbetslaget har slut på idéer. När jag inte når fram. När jag reagerar med reptilhjärnan. Då är modet att fråga om hjälp viktigt. Då är mötet med en annan människa som varit i någon liknande situation viktigt. Då är ärligheten viktig. Då är värderingarna viktiga. Då är avståndet oviktigt. Idag var du @ninkri mitt ankare, min livlina och mitt tankestöd. Att du sitter i Umeå och jag i Helsingborg, ett avstånd på 1206 km visade sig vara oviktigt när tekniken fungerar. Ni är fler där ute i vårt avlånga land, i  vår vida värld.  sun-622740_1280

Utan er hade jag inte klarat oss.

Kommentera

