Att lära för livet

Education is the most powerful way to change the world – Nelson Mandela

#afkUmeå halvvägs

Lämna en kommentar

En minneslista av vad jag vill ta med mig so far:

Makerspace, STEM, FabLab, Grej of the day, samarbete med klass i Umeå, GeekGirls – programmering även för tjejer. Entrepenöriellt lärande heter det. Jag har kallat det engagemang, mod, drivkraft och ansvar. Jag är entrepenöriell redan, det är inget jag ska bli. Blogga om min hand och ekvationer.

NU ska jag ladda för min workshop – mod att lämna det analoga rummet för lärande och gå in i det digitala – även med yngre elever.

Det är så kul för flera av de som pratat här har tagit upp saker som jag kommit fram till är viktiga i min undervisning och min pedagogiska grundvärdering.

Konkret och digital är inte motsatser utan behövs tillsammans
Tjejer kan matte och naturvetenskap lika mycket som killar, varför syns inte det i studievalen?
Att lära sig föder ny nyfikenhet och lusten till att lära sig ännu mera växer.

Kommentera

