Att lära för livet

Education is the most powerful way to change the world – Nelson Mandela

#SägförlåtBorg : Anders Borgs kennel

Lämna en kommentar

#sägförlåtBorg
Han kan såga oss men medger otillräcklig kunskap när han ombeds förklara???

Fröken Ann

Minns du mitt inlägg med frågor till finansminister Anders Borg? Som jag skrev efter hans otroligt plumpa uttalande om skolan? Där han ansågs sig ha full koll på utbildningsfrågor, hur skolan fungerar och hur lärare arbetar?

– Nej, knappt jag heller. Det var länge sedan nu. Men jag har nyss fått ett svar. Typ.

Svaret kom nämligen inte från Anders Borg:

Hej Ann!

Låt mig inledningsvis be om ursäkt för att svaret har dröjt. Eftersom ditt mail till Andres Borg rörde utbildningspolitik skickades det över till oss på utbildningsdepartementet. Vi är tacksamma för att du delar med dig av dina erfarenheter och det är värdefullt för oss att få ta del av dina synpunkter kring skolan. Som medarbetare i den politiska staben har jag blivit ombedd att svara dig.

Den senaste tiden har det talats mycket som skolresultatens nedgång i den svenska skolan. Mycket pekar på att en av anledningarna till…

View original post 949 fler ord

Kommentera

