Att lära för livet

Education is the most powerful way to change the world – Nelson Mandela

Dagens #lararavtryck

Lämna en kommentar

Fröken Ann bloggade häromdagen om matematikens grunder. Om att hon inte upptäckte mönstret. Detta jobbar vi otroligt mycket med i min etta. Det och att de får känna sig kompetenta och duktiga. Jag hävdar att efter 10 kommer inget nytt. Och det kan jag bevisa. Mina elever lär sig tidigt att det är mödan värt att lära sig lilla (0-10) och stora (11-20) additions- och subtraktionstabellerna utantill – för då kan man allt. Se här så förstår ni vad jag menar:

Screenshot 2014-04-28 18.36.28

 

Screenshot 2014-04-28 18.36.32

 

Screenshot 2014-04-28 18.36.34

 

Screenshot 2014-04-28 18.36.36

Hela presentationen finns på

https://docs.google.com/presentation/d/1nDnkbEBcv9J4zWS8s_U7OgLgrVWx_j_V9q1LreaR6YY/edit?usp=sharing

 

 

 

Kommentera

