Att lära för livet

Education is the most powerful way to change the world – Nelson Mandela

Stolthet och fördomar!

Lämna en kommentar

Så oerhört viktigt! Vem ör sin nya vän?

Mitt Flippade Klassrum

Idag gjorde mina elever mig så oerhört stolt! Jag vet att dagens ”kvot” av blogginlägg egentligen är fylld, men hur kan jag inte dela med mig av vad mina fantastiska ungar gjorde idag. Jag bara måste 🙂

Sista lektionen för dagen hade jag sexor i engelska. Jag var tvungen att gå ut ur klassrummet och kopiera ett papper och när jag kliver ut i korridoren står några av mina åttor där som jag undervisar i SO. Tillsammans med mina elever stod en kille som jag inte sett tidigare, en kille i deras ålder, med ett stort leende på läpparna.

”Fröken (japp, de kallar mig för det, har blivit en ”grej” och sen en vana 😉 har du möjlighet att låsa upp i A23 så vi kan sitta där och chilla tills handbollen börjar? Förresten, sen övergick de till engelska, This is our new friend, he is from Syria”!

Som den…

View original post 681 fler ord

Kommentera

