Att lära för livet

Education is the most powerful way to change the world – Nelson Mandela

Äntligen! #läsro #stehagen #språkutveckling #spotify

Lämna en kommentar

sprak-i-alla-amnen-handbok-for-kunskaps--och-sprakutvecklande-undervisning

Lite läsro har äntligen infunnit sig! Hanna Stehagens utmärkta, praktiska och lättlästa men innehållsmässigt täta bok Språk i alla ämnen fick bli den jag började med. En tidig söndagsmorgon, spellistan Intense Studying på Spotify, en kopp te och när alla andra sover i huset blev starten – och äntligen kom den, känslan av att flyta in en ny oöppnad värld – en utmaning till förnyelse av tankar och handlingar en möjlighet att göra mer av det jag tror på.

2014-03-16 08.39.58

Jag har läst halva boken och planerat om veckans arbete i takt med nya tankar och idéer som Hanna inspirerar till Jag undervisar elever som är 11 år yngre än Hannas men sättet att tänka för mig som pedagog skiljer sig inte nämnvärt. Inte heller det faktum att jag nästan bara undervisar i matematik hindrar mig. Nu börjar huset vakna och jag ska tillbringa dagen med familjen. Men – jag längtar tills jag kan sätta mig ner i Hannas sällskap igen och läsa, tänka, planera, fundera, läsa om, och tänka ännu nyare tankar och läsa igen…. Underbara ljuvliga läsro!

te

Jag bloggade om bristen på läsro den 9/3-2014.

Kommentera

