Att lära för livet

Education is the most powerful way to change the world – Nelson Mandela

Tidigt och sent #gränser #digiskol

Lämna en kommentar

mixedfeelings

Jag kan verkligen hålla med @Smultron78 som skriver på http://lararavtryck.moobis.se/ tillsammans med mig. ”Min lärarvardag börjar oftast i samma ögonblick som jag kliver ur sängen. Ibland börjar den t o m innan det. Varför får man alltid fantastiska idéer mitt i natten? Under tiden jag gör i ordning mig funderar jag igenom min planering för dagen, ändrar, lägger till och tar bort.”

Jag hade bra ordning på mitt liv. Jag jobbade klart på jobb och kom hem och var ledig. Vad hände? Jo, det utvidgade kollegiet hände. Idéer, tankar och pedagogiska diskussioner far genom cyberrymden och landar i min dator och telefon. Inspiration och arbetsglädje tänds och ger ny input. Jättehärligt! Men jag måste avgränsa mig! Jag har varit utbränd och har ingen intention att komma dit igen. Någon som kan komma med tips och idéer på det? Jag kommer ju inte att släppa twitter, bloggarna jag följer eller samarbetet  på facebook, men jag måste hitta en balans, sätta gränser. Även det som är bra och roligt tar kraft! Nu mot skolan!

Kommentera

