Att lära för livet

Education is the most powerful way to change the world – Nelson Mandela

#delaktighet #sharingiscaring #skollyftet #språklyftet #digiskol #skolvåren #HBGskola

Lämna en kommentar

Jag får vara med! Igår startade vi, några lärakollegor i det utvidgade kollegiet, ett nytt banbrytande samarbete. Vi ska tillsammans dela intryck, avtryck och kanske till och med uttryck på en gemensam blogg http://lararavtryck.moobis.se/

Detta är otroligt spännande. Ingen av personerna jag arbetar tillsammans med har jag träffat i verkligheten – än. Kanske det blir verklighet med några, kanske inte med alla. Spännande är det dock. Komihåg att följa oss, scoopa oss, dela oss och peppa oss!

Jag har också gått med i facebookgruppen Lärmoduler för kollegialt lärande. Här skapas lärmoduler a la mattelyftet gemensamt. Vi har inte heller träffats men arbetar tillsammans, delar tankar och idéer, arbetar med värdegrund och underliggande filosofier. Just nu arbetar jag på en lärmodul för språkutvecklande arbetssätt och jag tänkte bygga upp en mattedel där. En del som bygger på genrepedagogikens cirkelmodell, Deweys tankar om learnningb y doing och Vygotskiljs sociala kontext. Hur spännande som helst.

Jag är överlycklig att få vara med och kanske kanske kan jag göra skillnad, såsom mina kollegor som delat gjort skillnad för mig!

Kommentera

