Att lära för livet

Education is the most powerful way to change the world – Nelson Mandela

#blogg #digiskol

Lämna en kommentar

Ja, nu har jag samlat på mig ett stort antal favoritbloggar under några veckor och är hela tiden rädd att jag ska missa något spännande, lärorikt eller inspirerande? Hur löser jag det? WordPress (där min blogg ligger) har en jättebra läsare – för wordpressbloggar. Men alla andra? Jag hittade Bloglovin som jag testar nu. Fungerar både i Google Chrome som jag använder och i iPhonen som app. Verkar vettigt, enkelt och allt samlat på ett ställe. http://www.bloglovin.com/ Nöjd! Eller nej, inte riktigt. Jag har ju andra bra resurser jag vill samla för min egen skull men även dela till mina kollegor. Det är ju en av mina uppgifter som IKT-pedagog. Word-dokumentet som ligger i lärportalen är statiskt och otroligt tråkigt. Finns det kanske något mer att upptäcka? Någon måste ju ha tänkt på detta innan. Sufra, söka, leta, hitta! ScoopIT! Kul, enkelt, snyggt och dynamiskt. Fungerar i dator, platta och telefon. Föredömligt. Tack Rektor Lina för tipset http://rektorlina.wordpress.com/2014/02/18/jag-lar-mig-scoop-it/ Ni hittar min sida här http://www.scoop.it/t/ikt-pedagogens-favoriter. Mina kollegor hittar den i lärportalen.

Jag började igår, jag ska fortsätta, kanske blir det flera sidor ämnesindelade. O det håller vad det lovar kommer detta att bli mitt digitala referensbibliotek.

Jag fortsätter använda bloglovin för min egen skull och när en blogg eller resurs visar sig vara användbar så svischar jag in den i ScoopIT! Ännun mera kunskap att tacka #digiskol för.

Kommentera

