Att lära för livet

Education is the most powerful way to change the world – Nelson Mandela

Digitala skollyftet 2 #digiskol

Lämna en kommentar

Jag väljer att utveckla mig själv och min undervisning. Jag vill ta reda på vilka idéer min undervisning bygger på, vilka konsekvenser det får i mitt klassrum, hur jag ska hitta nya metoder och verktyg med dessa idéer i ryggen – inom IKT   – för att elevernas måluppfyllelse ska öka. Första steget blir att börja flippa inne i klassrummet. Vi börjar med en film och använder den som grund i lektionen. Anledningen är främst att ettorna inte lärt sig logga in i lärplattformen än. Nästa steg blir att se filmen vid dagens slut – dagen innan lektionen ska hållas för att deras tankar ska komma igång. Jag läser bloggar om flipp bland annat http://kilskrift.blogspot.se/p/din-nyborjarguide-till-att-flippa.html, har gått med i facbookgruppen Flippa klassrummet (http://www.facebook.com/groups/flippa/) och tänker mig en workshop, antingen lokalt eller digitalt när jag hittar någon. Är det någon därute som har samma tankar som vill ha ett utbyte med mig?

Jag har även delat följande erbjudandne med mina IRL-kollegor.

Flipp-erbjudande från IKT-pedagogen till skolan

Av Susanne Jönsson, 2014-02-09 10:14

Jag bjuder på en flipp till din klass! Berätta för mig vad du ska ha genomgång om så letar jag upp alternativt gör jag en film som du ger eleverna i läxa att se som förförståelse till din lektion. Tanken är att du ska kunna lägga mer tid på frågor och reflektioner från eleverna på lektionstid. Givetvis vill jag ha feedback på hur du upplevde den flipp-förberedda lektionen.

Maila mig eller tala med mig vilket som är lättast!
/Susanne

Intresserad och vill veta ännu mera? En nybörjarguide finns här:

http://kilskrift.blogspot.se/p/din-nyborjarguide-till-att-flippa.html

Kommentera

