Att lära för livet

Education is the most powerful way to change the world – Nelson Mandela

Information overload?

Lämna en kommentar

Jag gick med i digitala skollyftet, blev aktiv på twitter, började följa bloggar och startade min egen blogg. Jag får nya idéer, inspiration, reflektioner på mina egna tankar, det bara strömmar in material, tankar, kunskaper och mötesplatser i min telefon, mitt liv, min dator. Men sedan? Hur ska jag gå vidare med det? Sprida det till mina kollegor PÅ skolan – för det utvidgade kollegiet verkar bli viktigare och viktigare för mig. Kan de – som oftast delar min inställning – bli viktigare för mig än de kollegor jag träffar i korridoren varje dag? De som jag vill utvecklas tillsammans med? Hur gör ni andra?

Kommentera

