Att lära för livet

Education is the most powerful way to change the world – Nelson Mandela

Funderingar

Lämna en kommentar

Just nu är allt bra. Jag trivs med familj, boende, arbete, vänner, fritid – ja, inget kan bli bättre egentligen. Men nu inträffar det som är så typiskt för mig. Jag vill mer. Jag vill lära mig mer. Jag är helt enkelt livrädd för att stagnera och stelna till. Det i sig är inte problemet. Problemet är att välja bort. Ska jag välja bort min dröm om att bli förstelärare i matematik? Min längtan efter att läsa vidare? Tanken på att undervisa lärarstuderande? Dessutom vill jag ju vara kvar i klassrummet tillsammans med elever och kollegor. Oooo så svårt det är. Jag vill ju göra allt. Ju mer jag läser, ser och scannar av vårt utvidgade kollegium på facebook, twitter och google + desto fler idéer och möjligheter verkar öppna sig. Nåväl – som tur är behöver inga beslut fattas idag så jag funderar helt enkelt vidare.

Kommentera

